26 marca 2020 Autor Piotr Wyłączono

Most z ciągnika rolniczego ZETOR regeneracja

Belka napędowa ciągnika ZETOR

Most napędowy z ciągnika rolniczego marki ZETOR po regeneracji. Most pracuje pod dodatkowym obciążeniem – zainstalowany ładowacz czołowy „TUR”. Doszło do uszkodzenia otworów ułożyskowania zwrotnic. Mosty w ciągnikach rolniczych jak i w maszynach budowlanych mają w zdecydowanej większości możliwość większego obciążenia niż nominalnego, tzn. uśredniając, jeśli ciągnik ma masę własną np. 8 t. to nominalnie most przedni ma nośności 4 t., gdzie zazwyczaj producent max. nośność takiego mostu wyznacza na 7 t. Więc założenie ładowacza czołowego w zdecydowanej większości mostów jest możliwe, jednak należy zasięgnąć na ten temat informacji u producenta. Więc dlaczego te mosty się psują? Tu trzeba sobie odpowiedzieć na jedno pytanie. Jeśli producent zaleca smarowanie łożysk i sworzni zwrotnic co 150-200 godzin przy normalnym użytkowaniu to przy pracy pod zwiększonym obciążeniem te międzyczasy należy zawsze skrócić.

Skrócenie międzyczasu daje nam dodatkowo informację zwrotną o stanie naszej maszyny. Częściej smarując i prowadząc obsługę codzienną czy okresową możemy skontrolować podzespoły i odpowiednio wcześniej zareagować.

Obok na zdjęciu łożyskowanie w belce mostu ciągnika ZETOR przywrócone do wartości nominalnych.

Jeśli jesteś zainteresowany regeneracją lub naprawą mostów napędowych, skrzyń biegów marki Carraro czy Dana Spicer to skontaktuj się z nami tel: 606 634 835 lub 666 031 013
Więcej o naprawach znajdą Państwo tutaj: http://www.caseczesci.pl/serwis-regeneracja/

W przypadku części zamiennych jesteśmy dostępni pod numerami:

606 634 847 lub 600 792 205

Zakup części On-line : https://czescicase.pl/