19 listopada 2021 Autor Piotr Wyłączone

Idzie zima. To może czas się przyjrzeć świecy płomieniowej w Twoim Case’ie 580 ?

Wraz z pierwszymi chłodniejszymi porankami zaczyna się problematyczny rozruch silnika? W maszynach Case a dokładnie w modelach 580K 580LE 580LPS 580LSP 580LXT 580M 580MXT 580SK 580SLE 580SM 590SLE 590SM 590LSP CX100 CX50 CX60 CX70 CX80 CX90 MX100 MX110 MX120 MX135 MX150 MX170 MX80 NX90 5120 5130 5140 5150 C50 C60 C70 C80 C90 1088 1188 1840 1845 526 528 występuje świeca płomieniowa. Ma ona za zadanie ułatwić rozruch, poprzez wytworzenie płomienia ognia w kolektorze dolotowym. Przez środek świecy przelatuje paliwo trafiając na drut oporowy który jest rozgrzewany do temp. zapłonu paliwa a tym samym zapala nam paliwo. Działa to jak mały miotacz ognia. Uruchomienie świecy od strony operatora maszyny odbywa się w różny sposób w zależności
od zastosowanego rozwiązania. W niektórych maszynach należy wcisnąć dedykowany przycisk świecy płomieniowej
i przytrzymać go w czasie rozruchu silnika albo w innym znowu przypadku uruchomisz świece płomieniową poprzez wciśnięcie przycisku, który następnie powoli sam wraca do pozycji „off” dając czas na działanie świecy płomieniowej.
W nowszych maszynach rozruch wspomaga grzałka zasysanego powietrza montowana na kolektorze dolotowym. Jeśli w Twoim nowszym Case’ie albo New Holland nie ma grzałki na kolektorze dolotowym to oznacza najprawdopodobniej że maszyna była przeznaczona pierwotnie na rynki o cieplejszym klimacie np. Włochy, Hiszpania, albo Grecja. Nie oznacza to że jesteś już do końca skazany na „odpalanie” maszyny z „matki” lub on drugiej maszyny.
Istnieją fabryczne rozwiązania które można zastosować w Twojej maszynie. W każdym modelu wygląda to nieco inaczej. Więc jeśli jesteś zainteresowany to zapraszamy do kontaktu z Michałem tel: 606 634 847. Poniżej znajdziesz ofertę naszego sklepu.