
Uszczelnienia hydroklap – wymiana na przykładzie CASE 580 SLE
Uszczelnienia hydroklap – wymiana na przykładzie CASE 580 SLE. Jeśli posiadasz koparko-ładowarkę to na pewno prędzej czy później napotkasz problem w postaci cieknących uszczelnień hydroklap. Co to jest? – zapytasz. Otóż to nic innego jak „tłoczki” hydrauliczne jednostronnego działania. Czyli, wysuwają się kiedy w układzie jest ciśnienie a kiedy dopływ ciśnienia ustaje chowają się. Hydroklapy w koparko-ładowarkach są odpowiedzialne za utrzymywanie „karetki” , „suportu” w miejscu.

Najczęściej ulegają uszkodzeniu w pierwszej kolejności „zgarniacze” – czyli uszczelnienia odpowiedzialne za zgarnianie brudu który mógłby uszkodzić powierzchnie cylindra jak i uszczelnień. Z drugiej strony dba o to aby resztki filmu olejowego nie wydostawały się na zewnątrz w postaci kałuży oleju. Zgarniacz jest zawsze najbardziej narażony na zniszczenie kiedy karetka brodzi w urobku na przykład w piasku. Dwie dolne hydroklapy są najbardziej obciążone przez ramię koparki jak i narażenie na brud.To one w pierwszej kolejności ciekną.

Jeśli zgarniacze przestaną spełniać swoją rolę, dochodzi do uszkodzenia samych zgarniaczy jak
i powierzchni cylindra która zarysowuje się z czasem coraz bardziej a uszczelnienia nie są w stanie dokładnie zamykać przestrzeni pomiędzy tłokiem a cylindrem. W skrajnym przypadku dochodzi do zerwania zamka uszczelnienia głównego, tak jak to widać na poniższym zdjęciu.


Dokonując wymiany uszczelnień hydroklap supportu nie zależnie czy to jest Case, New Holland czy np. Terex, zawsze musimy dokładnie sprawdzić stan cylindrów. Jeśli zarysowania powierzchni są głębokie nasza wymiana na nic się nie zda i szkoda naszego trudu. W takim przypadku musimy rozejrzeć się jeszcze za nowymi cylindrami.

Pamiętać należy o zachowaniu czystości podczas prac montażowych. Nie należy używać ostrych przedmiotów które mogłyby uszkodzić powierzchnię uszczelnień. Należy również zadbać o naoliwienie wszystkich uszczelnień przed montażem. Przy wkładaniu tłoka z uszczelnieniami im więcej oleju tym lepiej. Tak jak jest to pokazane poniżej na zdjęciu. Po włożeniu i upewnieniu się że nie ma kawałków przyciętych uszczelnień, ścieramy olej z powierzchni cylindra aby zapobiec przyklejaniu się pyłu i brudu do hydroklap.

Teraz pozostaje zmontować resztę i cieszyć się suchą powierzchnią pod koparką 🙂
Jeśli potrzebujecie uszczelnień zapraszamy tutaj: https://www.caseczesci.pl/kategoria-produktu/uszczelnienia/
O więcej uszczelnień które jeszcze nie są wrzucone na sklepie możecie pytać
u Michała pod nr telefonu : 606 634 847
Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat siłowników hydraulicznych albo zaznajomić się z nią, to warto zajrzeć tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82ownik_hydrauliczny