23 stycznia 2023 Autor Piotr Wyłączono

Tuleje zawieszenia mostu

Tuleje zawieszenia mostu to ważny element łączący most napędowy z resztą maszyny. Na styku tulei i sworznia zawieszenia mostu, bądź czopa w zależności od rozwiązania, będą występowały bardzo duże siły tarcia oraz udarność. To właśnie te siły niszczą takie elementy jak tuleje czy sworznie zawieszenia mostu. Mają za zadanie wziąć na siebie ten ciężar zniszczenia i nie doprowadzić do szybkiego zużycia mostu czy zawiesia maszyny. Smarowanie wg. DTR-ki wydłuża sprawność i obniża koszty eksploatacji maszyny. Może brzmi to banalnie ale powiedzenie „że kto smaruje ten jedzie” jest jak najbardziej trafne.

Tuleja zawieszenia mostu 9968007
Przykładowa tuleja zawieszenia mostu stosowana w Case, New Holland nr. OEM 9968007

Im nowsza maszyna tym bardziej wymyślne rozwiązanie. Często wiadomo o co chodzi. Dlatego tym bardziej warto smarować te elementy. Ale nawet jeśli zaniedbaliśmy ten obszar to na pewno warto zatrzymać falę zniszczeń kiedy jest jeszcze ona widoczna tylko na tulejach czy sworzniu i nie czekać
aż uszkodzeniu ulegnie most napędowy bo to już wydatek kilku tysięcy złotych. Jeśli chcesz poszerzyć wiedzę zajrzyj tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tule


Potrzebujesz części albo regeneracji zawieszenia osi napędowej skontaktuj się z nami: